Direktlänk till inlägg 23 augusti 2014

Hallelujah!

Av Hanna - 23 augusti 2014 00:38

Inte en endaste spya på hela dagen! Inte en endaste liten en!
Förstår ni vad skönt?!
All matning har fått superbra idag.

Men jag har fått backa på att ge Isak den riktiga maten som vi började med häromdagen... Hände en liten olycka..! Kopplingsslangen (den som man kopplar på på knappen) gick sönder. Troligtvis av att maten var för tjock och trögflytande. Så den gick bara av helt enkelt. En del satt kvar i knappen så den var tvungen att bytas eftersom den läckte mat.
Så jag tänkte att jag provar att byta själv. Var ju med när knappsystern gjorde det förra gången. Viste ju att om jag inte får i den igen så har jag två timmar på mig att få dit den igen, vilket hade inneburit en snabb resa in till Borås. Men jag klarade det:) stolt -oh yes!

Pratade med knappsystern sen på eftermiddagen och sa att jag bytt och att det är lite skillnad nu mot första gången när vi träffade henne då hon satte sonden. Den gången svimmade jag i princip..! Mycket har hänt sen dess...
Har ett par vänner som känner till mina tidigare väldigt starka fobier för sprutor, och har många gånger tänkt på sprutor och kastruller på Kos sista tiden:) livet ändras kan man lugnt säga!

Men idag iallafall så gick allt kanon!! Hoppas på detsamma i morgon när vi ska cykla Åsunden runt för att stödja cancerforskning. Hoppas, hoppas det blir lite snällare väder i morgon än vad det varit de sista dagarna.
Cykelkärran och fikakorgen är packad, så alla utom Sebbe följer med, han avstod det väntade regnet och tränar hellre hockey fick vi veta.

På måndag åker vi in till Göteborg igen. Denna gången på ett antal undersökningar.
Ph-mätning i magen, ultraljud på hjärtat, öron-,näsa-, halsdoktorn, hörseltest, magnetröntgen och en gammakameraundersökning av mage och strupe. Så lite har vi att göra.

Vi bor inte på Ronald denna gången utan det blir hotell inne i stan. Då ingår frukost och kvällsbuffe så vi ser det som vår semester. Ronald är främst till för de familjer med inneliggande barn och de som stannar länge. Men vi blev inte ledsna som fick hotell denna gången istället, hotell Odin, Clarion collection mitt inne i stan.

Ser fram vääääldigt mycket att slippa städa, laga mat, handla mat, under en vecka! Omständigheterna är inte de roligaste såklart, men så som läget är så känns det oerhört skönt att slippa just dess bitar ett par dagar.
Sebbe kommer vara hos sin mamma och Jack är med oss ett par dagar sen åker han till sin mormor.

Häpp, läggdags och uppvilning inför morgondagen gäller nu
Godnatt!

 
 
sex och samlevnad

sex och samlevnad

23 augusti 2014 01:22

kram på dig Hanna! Du skriver verkligen en jättebra blogg. En polare till mig länkade den via facebook för ett tag sedan och nu följer jag din blogg varje dag efter jobbet. Kan lixom inte låta bli :-) Du uttrycker dig på ett väldigt unikt sätt.

Fortsätt skriva! Kram <3

/Lina

http://xn--frspel-wxa.se

 
Ingen bild

Karin (natt)

24 augusti 2014 13:35

Låter ju hur skönt som helst med lite hotell trots omständigheterna. Hoppas ni får en bra vecka med bra resultat. Kram

Hanna

26 augusti 2014 09:58

Tack Karin! Än så länge går det bra:) kram kram

 
Ingen bild

Familjen Sträckås

25 augusti 2014 20:45

Gullungar <3
Hektiskt schema men hoppas de går bra, lät ju skönt med hotell :-) de är ni värda
Massa kramar från oss

Hanna

26 augusti 2014 09:55

Det är skönt! hektiskt schema så riktigt skönt att slippa allt praktiskt för en gångs skull:)
Kram

 
Ingen bild

Maria A

27 augusti 2014 21:48

SÖTgötar! Man blir ju alldeles varm :-)

 
Ingen bild

Maria A

27 augusti 2014 22:12

Ligger här och skrattar lite. Minns det som igår när vi var på Kos och tokade oss. Känns nästan som igår också faktiskt som vi satt hos skolsköterskan i Nyby och höll varandras händer när vi skulle vaccineras 😘

Hanna

28 augusti 2014 09:36

Hehe, ja du ska veta att jag har tänkt många gånger på Kos och kastruller det sista halvåret. Man blir rätt härdad här efter ett tag!
Nyby hade jag glömt bort, vilka minnen du, då var vi inte så stora:)
Kram på dig Maria

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 17 februari 2016 23:00

Ojojoj, inser när jag kollar bloggen att jag inte skrivit något på flera månader..!   Vi har det bra! Isak mår bättre än på länge och det har hänt ofantligt mycket sen jag sist skrev. Jag har helt enkelt inte haft tiden, orken eller motivatio...

Av Hanna - 1 november 2015 23:33


Nu är vi ät lägen hemma! I tisdags blev Isak utskriven så nu har vi nästan varit hemma i en vecka och försökt att landa. Det var oerhört skönt att komma hem. Under tiden i Göteborg så har nog ingen av oss längtat hem egentligen, anledningarna är...

Av Hanna - 25 oktober 2015 19:13

Vi är kvar i Göteborg. Har haft permis i helgen men blir troligtvis utskrivna i början av veckan. Idag har vi hälsat på Ronald-grannarna och deras lilla T på IVA. Hon bor där sedan ett par månader så vi hälsade på där idag. Så vi hann med att pro...

Av Hanna - 19 oktober 2015 20:06


I slutet av förra veckan började man prata om hemgång för oss! Det känns väldigt märkligt, skönt med konstigt. Vi har rotat oss här på tredje våningen och har på något vis fått en skön vardag. Vi är med personer som är i liknande situationer och ma...

Av Hanna - 16 oktober 2015 00:00


Sen jag började blogga i samband med förra årets hjärtoperation och allt som hände då, så har bloggen öppnat en hel del nya dörrar och vi har fått nya vänner. Bloggen har gjort att vi har fått kontakt med Isaks MSS-kompis Siri och vårt mål är att...

Presentation


Det här är Isak, född september 2013. Isak har ett väldigt ovanligt syndrom som heter Marshall Smith Syndrome (MSS), samt hjärtfel.
Välkommen att följa Isak och resten av familjen på Isaks plats.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards