Alla inlägg den 28 december 2014

Av Hanna - 28 december 2014 19:16

God fortsättning allesammans!

Vi har haft en härlig jul men där influensan har visat sig och däckat några i familjen.
Sebastian åkte på det på julafton, juldagen började jag känna mig konstig och igår lördag bröt det ut hos mig och hos Jack.

Vi hoppas på att det är just influensan, för Jimmy och Isak är vaccinerade!
Än så länge har de två klarat sig bäst så vi tror att det kan vara så.
Sebastian är på bättringsvägen men jag är helt under isen och Jack är rätt slö, frågar inte efter så mycket.
Så för Isaks skull släpade jag med mig Jack ner till vårdcentralen idag för att se så det ute var streptokocker eller halsfluss eller något liknande. I så fall måste han få förebyggande för det i form av antibiotika vilket han fick för några veckor sedan.

Men inget halsfluss eller streptokocker hos någon av oss. Vi ska ringa in till Isaks hjärtläkare i morgon för att se om vi ska tänka på något särskilt. I Isaks situation så måste vi vara steget före hela tiden.

En virusinfektion sa läkaren så vi hoppas som sagt på influensan! Jimmy och Sebastian ska åka till Finland på hockeyturnering på nyårsdagen så det är väl tur att allt händer nu!

Så nu är tempot lågt på stormhattsvägen, förutom för Jimmy som får ta hand om oss allihop..!

Skapa flashcards