Alla inlägg den 23 augusti 2014

Av Hanna - 23 augusti 2014 16:58

Så var det gjort! Åsunden runt är genomförd, fast vi valde den korta sträckan på16km men cyklade tillbaka sen med i det härliga vädret. Inte en droppe fick vi på oss!
Så start i Stureparken och sen ut till Vegby och vände där hemåt efter en fikapaus. Vi hade sällskap av Anna, Olle och Maja hela tiden och Gun och David en bit.
Roligt arrangemang och kul att komma ut hela familjen! Det behövde vi! Barnen skötte sig exemplariskt dessutom vilket gör allt mycket lättare.

Efter ett par dagar, där jag nog egentligen borde ha krupit ner under en stor sten och stannat där, så känns allt ganska bra igen. Isak är pigg, en liten spya idag, annars har allt gått kanon!

Idag får vi två killar till i huset som ska sova över hos Sebbe, så det blir en liten kräftskiva ikväll.

I morgon packar vi för en vecka i Göteborg och går på teater på bryggan på eftermiddagen. Fullt ös:)

Trevlig helg!

Av Hanna - 23 augusti 2014 00:38

Inte en endaste spya på hela dagen! Inte en endaste liten en!
Förstår ni vad skönt?!
All matning har fått superbra idag.

Men jag har fått backa på att ge Isak den riktiga maten som vi började med häromdagen... Hände en liten olycka..! Kopplingsslangen (den som man kopplar på på knappen) gick sönder. Troligtvis av att maten var för tjock och trögflytande. Så den gick bara av helt enkelt. En del satt kvar i knappen så den var tvungen att bytas eftersom den läckte mat.
Så jag tänkte att jag provar att byta själv. Var ju med när knappsystern gjorde det förra gången. Viste ju att om jag inte får i den igen så har jag två timmar på mig att få dit den igen, vilket hade inneburit en snabb resa in till Borås. Men jag klarade det:) stolt -oh yes!

Pratade med knappsystern sen på eftermiddagen och sa att jag bytt och att det är lite skillnad nu mot första gången när vi träffade henne då hon satte sonden. Den gången svimmade jag i princip..! Mycket har hänt sen dess...
Har ett par vänner som känner till mina tidigare väldigt starka fobier för sprutor, och har många gånger tänkt på sprutor och kastruller på Kos sista tiden:) livet ändras kan man lugnt säga!

Men idag iallafall så gick allt kanon!! Hoppas på detsamma i morgon när vi ska cykla Åsunden runt för att stödja cancerforskning. Hoppas, hoppas det blir lite snällare väder i morgon än vad det varit de sista dagarna.
Cykelkärran och fikakorgen är packad, så alla utom Sebbe följer med, han avstod det väntade regnet och tränar hellre hockey fick vi veta.

På måndag åker vi in till Göteborg igen. Denna gången på ett antal undersökningar.
Ph-mätning i magen, ultraljud på hjärtat, öron-,näsa-, halsdoktorn, hörseltest, magnetröntgen och en gammakameraundersökning av mage och strupe. Så lite har vi att göra.

Vi bor inte på Ronald denna gången utan det blir hotell inne i stan. Då ingår frukost och kvällsbuffe så vi ser det som vår semester. Ronald är främst till för de familjer med inneliggande barn och de som stannar länge. Men vi blev inte ledsna som fick hotell denna gången istället, hotell Odin, Clarion collection mitt inne i stan.

Ser fram vääääldigt mycket att slippa städa, laga mat, handla mat, under en vecka! Omständigheterna är inte de roligaste såklart, men så som läget är så känns det oerhört skönt att slippa just dess bitar ett par dagar.
Sebbe kommer vara hos sin mamma och Jack är med oss ett par dagar sen åker han till sin mormor.

Häpp, läggdags och uppvilning inför morgondagen gäller nu
Godnatt!

Presentation


Det här är Isak, född september 2013. Isak har ett väldigt ovanligt syndrom som heter Marshall Smith Syndrome (MSS), samt hjärtfel.
Välkommen att följa Isak och resten av familjen på Isaks plats.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards