Alla inlägg den 16 juli 2014

Av Hanna - 16 juli 2014 20:48

Nya bud idag igen. Nu är det ev hemgång på fredag som gäller. OM Isak går upp i vikt.
Han hade gått upp till 7420g igår, men idag var han nere på 7390g igen. Är svårt när han vägs varje dag, eftersom det räcker att han kissar en gång innan vägningen så går han ner.

Men vi är inställda på att det kan bli längre. Har ju vant oss vid ständiga förlängningar hela tiden.
Isak mår ganska bra. Han börjar få någon form av besvär med slem igen. Sen om det är en förkylning eller inte vet jag inte. Men vi inhalerar och inhalerar och väntar på stordåd!

Vi har dessutom fått en sk Ailos utskriven. Det är samma inhalatorn som finns på sjukhusen. Den tar ca 2-4 minuter per inhalation beroende på mängd. PariBoyen vi har nu tar 15-30 min. Helt outhärdligt! Så äntligen har vi fått en Ailos på recept, tack "Kungshamn" för tipset:)

De gjorde även ett ultraljud på Isaks hjärta idag igen. Läckage och förträngning är oförändrat sen operationen vilket känns bra!

Idag har vi varit på Allum igen. I morgon kommer mamma och pappa hit och hämtar Jack. Han ska få vara där ett par dagar igen. Han har varit väldigt lugn idag, annars så har han gått lite lätt bananas den sista tiden. Är nog hans sätt att reagera misstänker vi. Men våra tålamod brister med när det skriks för minsta grej just nu.

Så i morgon kanske jag och jimmy satsar på en liten stund med "egentid" på eftermiddagen. Tror jag ska försöka ge mig ut och springa. Har ju faktiskt en tjejmil att ta mig igenom i september. Har inte tränat mycket i sommar, snarare ätit mig i form..!?????????
Men, i morgon kanske det är dags igen. Ni får väl påminna mig i morgon eftermiddag:)

Nu är det nattning av Jack och jag ska strax bege mig till sjukhuset för Isaks inhalation.


Presentation


Det här är Isak, född september 2013. Isak har ett väldigt ovanligt syndrom som heter Marshall Smith Syndrome (MSS), samt hjärtfel.
Välkommen att följa Isak och resten av familjen på Isaks plats.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards