Direktlänk till inlägg 17 juni 2014

Hjärtebarn

Av Hanna - 17 juni 2014 22:30

Idag är det dags för Isak att flytta ner till hjärtavdelningen. Jag packar ihop alla våra saker och det kommer två systrar från 323:an och hjälper oss ner.


Det räcker att se dörrarna till 323:an så börjar jag ändå förstå att nu är det allvar. Jag börjar gråta och hör knappt vad de säger. Vi hamnar först på ett 4-bäddsrum och de kopplar på Isak mot diverse maskiner och mätinstrument. Jag kommer inte ihåg vad allt hette, för jag var rätt omskakad just nu. Hjärtläkaren som gjorde ultraljudet kommer förbi och pratar med mig. Hon ser hur ledsen jag är och pratar så lugnande hon bara kan. Det tar en stund att samla sig, och jag får reda på att vi ska få ett enkelrum så snart det bara går.


Isak mår rätt bra just nu, vi kan öka upp maten successivt och han får just nu ca 150ml var tredje timma. Knappen funkar bra, men det är lite pilligt att rengöra såret utan att göra Isak ledsen. Han får fortfarande alvedon vid behov för såret, så vi försöker parera in rengöringen till en stund efter han fått sin alvedon. Det är bara "badbollsknappen" som ska vara kvar sen, de tre mindre knapparna ska tas bort två veckor efter operationen. De är bara till för att få magsäcken och bukväggen att växa ihop.


 


Jach har blivit förkyld så han får inte komma in på avdelningen alls. Detta innebär att vi måste be en syster vara hos Isak medan jag och Jimmy byts av i korridoren utanför avdelningen. Jack blir väldigt ledsen när vi byts av och saknar den förälder som inte är hos honom. Vi byts av idag igen, Jimmy sover hos Isak så jag får samla mig lite och träffa Jack igen.


Sebastian kommer hit till oss på torsdag. Barnens farmor och hennes särbo ska komma förbi så de tar med sig Sebastian på vägen. Han är efterlängtad!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 17 februari 2016 23:00

Ojojoj, inser när jag kollar bloggen att jag inte skrivit något på flera månader..!   Vi har det bra! Isak mår bättre än på länge och det har hänt ofantligt mycket sen jag sist skrev. Jag har helt enkelt inte haft tiden, orken eller motivatio...

Av Hanna - 1 november 2015 23:33


Nu är vi ät lägen hemma! I tisdags blev Isak utskriven så nu har vi nästan varit hemma i en vecka och försökt att landa. Det var oerhört skönt att komma hem. Under tiden i Göteborg så har nog ingen av oss längtat hem egentligen, anledningarna är...

Av Hanna - 25 oktober 2015 19:13

Vi är kvar i Göteborg. Har haft permis i helgen men blir troligtvis utskrivna i början av veckan. Idag har vi hälsat på Ronald-grannarna och deras lilla T på IVA. Hon bor där sedan ett par månader så vi hälsade på där idag. Så vi hann med att pro...

Av Hanna - 19 oktober 2015 20:06


I slutet av förra veckan började man prata om hemgång för oss! Det känns väldigt märkligt, skönt med konstigt. Vi har rotat oss här på tredje våningen och har på något vis fått en skön vardag. Vi är med personer som är i liknande situationer och ma...

Av Hanna - 16 oktober 2015 00:00


Sen jag började blogga i samband med förra årets hjärtoperation och allt som hände då, så har bloggen öppnat en hel del nya dörrar och vi har fått nya vänner. Bloggen har gjort att vi har fått kontakt med Isaks MSS-kompis Siri och vårt mål är att...

Presentation


Det här är Isak, född september 2013. Isak har ett väldigt ovanligt syndrom som heter Marshall Smith Syndrome (MSS), samt hjärtfel.
Välkommen att följa Isak och resten av familjen på Isaks plats.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards